Sunday, March 4, 2007

元宵节vs情人节

今天是元宵节,也称为中国情人节。今天令我想起新年前刚过的‘鬼佬’情人节,做了一件蛮有意义的事,就是代替了一位出差的男同事当花女把他所定购的花送给他心爱的太太。而且那天也是他太太的生日,因此顺理成章我自己也送了一张生日卡给她。当男同事太太收到了这束富有爱的表达,诚心又诚意的花当然心花怒放。我见了也很开心,虽然我只是代送的那一位。

友人曾经与我分享,美满婚姻其中一个保温方式便是每逢到了情人节,结婚记念日,生日都送些礼物给另一半。这位友人每年都这么默默的为他太太做这些,因此太太每逢到了这些季节都会知道丈夫会为她送礼物,但她感到没有了新鲜感。这也令我想起一件我刚做的一件事。弟弟刚过生日,这星期回家乡便买了个生日蛋糕给他。问他是否没什么新鲜感每当每年的这个时候都会预料会准时收到生日蛋糕,他承认,还说不如给我现金,多么的现实。

其实,我本人认为现实归现实,如每年都会在特别的日子里准时收到礼物,我们都要感到高兴,恩惠,因为身边还有人注重您,珍惜您。因此我还是会支持我友人及那位男同事的做法,因为我们都是同一类的人。这真的是一个保温美满家庭及婚姻其中之一的方式,难道您不相信吗?

弟,其实姐可从你的脸上看到你的喜悦,这已令我满足。我想送礼的人都是希望得到这回报。

照片摘自: gnip

2 comments:

yeanzh said...

wei dont say me like that la...u know why want cash or not?...because not easy can get money from u...except ang pao money n sometime i need buy something...talk about birthday...i really feel touching and happy when we celebrate ur father in law's wife...i think we long time didn't celebrate someone birthday like that...all can gathering n eat togather...always not completed cause our sister n brother live so far le...i think i will get a surprise if our brother and sister can come back to celebrate my birthday...i think is not me birthday only...u oso think like me right?...oh ya!!!...forgot to say thank you to you...thank you o da j...

said...

You are welcome, brother. Be hardworking on your study, anything what u want i will give u, but cannot be too 过分喔。What I want from u, i think u know abt that. U are always my good brother.